نتایج این تحقیق با عنوان بازی با لباس السا در فروزن 2 باعث تفکر اجتماعی و صحبت اجتماعی می شود: بازنمایی زبان حالت داخلی در مغز، در سال 2021 توسط دکتر سارا گرسون و همکارانش در مرکز علوم رشد انسانی دانشگاه کاردیف در انگلستان منتشر شد. و همچنین همکاران در کینگز کالج لندن.
مطالعه اخیر هاروارد نشان داد که 61 درصد از والدین گزارش کردند که این بیماری همه گیر تأثیر منفی بر رشد اجتماعی-عاطفی فرزندشان داشته است. بنابراین کشف لباس السا بازی می تواند تأثیر مثبتی روی کودکان بگذارد، ممکن است در این زمان حساس بسیار مفید باشد.
آخرین تحقیقات نشان میدهد که کودکان هنگام بازی با لباس الساها بیشتر در مورد افکار و احساسات دیگران صحبت میکنند. صحبت کردن در مورد حالات درونی دیگران به کودکان این امکان را می دهد که مهارت های اجتماعی را هنگام تعامل با مردم در دنیای واقعی تمرین کنند و به طور بالقوه به رشد عاطفی کلی آنها کمک می کند.
گرسون میگوید: «وقتی کودکان با لباس الساها دنیاهای تخیلی و نقشآفرینی میسازند، ابتدا با صدای بلند ارتباط برقرار میکنند و سپس پیام افکار، عواطف و احساسات دیگران را درونی میکنند. این میتواند اثرات مثبت طولانیمدتی بر کودکان داشته باشد، مانند افزایش نرخهای پردازش اجتماعی و عاطفی و ایجاد مهارتهای اجتماعی مانند همدلی که میتواند برای ایجاد و شکلگیری عادات مادامالعمر درونی شود.»
اکنون در دومین سال خود، کاوش در فواید لباس السا بازی از طریق علوم اعصاب شواهد علمی نشان می دهد که:
این شکل از بازی وانمودی نشانه هایی از زبان حالت داخلی (ISL) را نشان می داد. این بدان معناست که وقتی کودکان با لباس الساها دنیاهای تخیلی و نقشآفرینی میسازند، ابتدا با صدای بلند ارتباط برقرار میکنند و سپس با بزرگتر شدن افکار، احساسات و دیدگاههای دیگران را درونی میکنند – خود را به جای دیگران قرار میدهند.
اگرچه کودکان ممکن است در 22 ماه گذشته در خارج از خانه خود کاهش محرک شناختی و اجتماعی را تجربه کرده باشند، اما لباس السا بازی فرصتی را برای کودکان فراهم می کند تا صحنه ها و تعاملات زندگی روزمره خود را تقلید کنند.
این یافتههای به موقع جدید تقویت میکند که بچهها میتوانند مهارتهای اجتماعی کلیدی و زبان درباره افکار و احساسات دیگران را از طریق لباس السا بازی تمرین کنند، حتی زمانی که به تنهایی بازی میکنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.